IV. TÉMATICKÝ BLOK ZAMĚŘENÝ NA ROZVÍJENÍ MLUVENÉHO A PSANÉHO PROJEVU

PŘESNOST VERSUS PLYNULOST ANEB JAK NAUČIT ŽÁKY MLUVIT
termín dle individuální domluvy
  • Kdy je při výuce třeba dbát na přesnost a kdy na plynulost?
  • Jak motivovat žáky ke spontánnímu jazykovému projevu?
  • Kompenzační strategie – jak vyjádřit to, co chci za pomoci jazykových prostředků, které mám k dispozici
  • Mluvím, mluvíš, mluvíme aneb jak se nebát chyb
  • Tipy a doporučení z praxe, užitečné odkazy pro práci s vlastními žáky
  • Ukázky praktických materiálů využitelných ve výuce

DISKUSE, KTERÉ FUNGUJÍ

termín dle individuální domluvy
  • Diskuse jako klíčový prvek rozvíjení komunikativní kompetence
  • Jak připravit diskusi a motivovat žáky aktivnímu používání jazyka?
  • Nová role učitele – učitel jako moderátor
  • Náměty pro diskuse v cizím jazyce s ohledem na jazykovou úroveň a věk žáků
  • Motivační techniky pro aktivní zapojení žáků
  • Ukázky praktických materiálů, tipy a doporučení pro jejich využití ve vlastní výuce

JAK ROZVÍJET PSANÍ HRAVOU FORMOU

termín dle individuální domluvy
  • Od slova k větě, od věty k odstavci, od odstavce k textu.
  • Psaní i pro nepsavce aneb jak žáky aktivně zapojit a motivovat
  • Důkladná příprava jako klíč k úspěchu
  • Využití netradičních způsobů písemné komunikace
  • Týmová spolupráce, využití internetu, dlouhodobé projekty a propojení s reálním světem
  • Tipy a doporučení z praxe, ukázky učebních materiálů pro využití ve škole