3. Attraktive Autobahn
Cílová skupina
Tato aktivita je vhodná pro studenty s úrovní znalostí B2 a vyšší, neboť již vyžaduje poměrně bohatou slovní zásobu.
Instrukce pro učitele
K této aktivitě je vhodné rovněž použít již zmíněnou obrazovou mapu probírané země viz aktivita č. 1. Studenti pracují samostatně – individuálně, popř. v páru a vymýšlejí k symbolům na mapě, zastoupenými podstatnými jmény, vhodné přídavné jméno se stejným počátečním písmenem, přičemž vytvořený přívlastek by měl významově odpovídat tomuto symbolu. Dbají na správné užití členů u podstatných jmen a na správné vyskloňování zvoleného přídavného jména. Vybrané kombinace jsou napsány na tabuli. Závěrem dochází k jejich procvičování v kombinaci s různými předložkovými vazbami a spojeními.
Cíl aktivity
Cílem této aktivity je upevňování a obohacování slovní zásoby a dále procvičování gramatických struktur jako je skloňování přídavných jmen, určování členu u vybraných podstatných jmen atd. Aktivitu je možné začlenit do výuky ještě před započetím realizace projektového modulu, neboť se orientuje na gramatické struktury hojně se vyskytující v psaném i mluveném projevu způsobující studentům nemalé obtíže.
Goethe-Institut e. V. 2009 (Rainer E. Wicke)
Tato aktivita je vhodná pro studenty s úrovní znalostí B2 a vyšší, neboť již vyžaduje poměrně bohatou slovní zásobu.
Instrukce pro učitele
K této aktivitě je vhodné rovněž použít již zmíněnou obrazovou mapu probírané země viz aktivita č. 1. Studenti pracují samostatně – individuálně, popř. v páru a vymýšlejí k symbolům na mapě, zastoupenými podstatnými jmény, vhodné přídavné jméno se stejným počátečním písmenem, přičemž vytvořený přívlastek by měl významově odpovídat tomuto symbolu. Dbají na správné užití členů u podstatných jmen a na správné vyskloňování zvoleného přídavného jména. Vybrané kombinace jsou napsány na tabuli. Závěrem dochází k jejich procvičování v kombinaci s různými předložkovými vazbami a spojeními.
Cíl aktivity
Cílem této aktivity je upevňování a obohacování slovní zásoby a dále procvičování gramatických struktur jako je skloňování přídavných jmen, určování členu u vybraných podstatných jmen atd. Aktivitu je možné začlenit do výuky ještě před započetím realizace projektového modulu, neboť se orientuje na gramatické struktury hojně se vyskytující v psaném i mluveném projevu způsobující studentům nemalé obtíže.
Goethe-Institut e. V. 2009 (Rainer E. Wicke)
Příklady kombinací
das schöne Schloss
das bittere Bier
die fantastische Fotomodell
die monumentale Musik
das große Gebäude
die lauten Leute
das bittere Bier
die fantastische Fotomodell
die monumentale Musik
das große Gebäude
die lauten Leute