7. Historie pour enfants

Cílová skupina
Pro žáky ZŠ i studenty gymnázií.

Instrukce pro učitele
  1. Třída se rozdělí na dvě tři skupinky. Rozstříhaný komiks pohádky musí složit a připravit si podle něj rozhlasovou pohádku. Role: vypravěč (užívá minulé časy, u nižších ročníků ZŠ je možné použít i přítomný čas), postavy v komiksu (přímá řeč, náležitá intonace, šumy apod. – neboť je to pohádka rozhlasová).
  2. Jedna ze skupinek předvede svou pohádku (opět nejlépe za zástěnou, nebo za zády ostatních v zadní části třídy). Ostatní skupiny rekapitulují obsah pohádky. Hodnotí, komentují. Je-li čas, předvede svou pohádku i další skupina.

Cíl aktivity
V této aktivitě si studenti procvičí vyprávění v minulosti a rozhovor.

Volně podle Le Nouveau sans frontières 1, Livret d’activités ludiques, CLE International, 2005, s. 23 – 24, cv. 8.
stacks_image_25C960C6-69E4-4FD9-8FF9-18D58B3D4240