11. Horoscope 2

Cílová skupina
Pro gymnázia.

Instrukce pro učitele
  1. Remue-méninges: studenti navrhují, které výrazové prostředky by byly vhodné pro poskytnutí rad. Učitel posléze nápady studentů shrne do několika bodů na tabuli. Nabídne jim i složitější výrazy z tabulky „Boîte à outils“.
  2. Studenti pracují ve dvojicích. Student A dostane tabulku horoskopu A, student B tabulku B. Informace má každý neúplné (má předpovědi pouze u tří z 6 osob) a musí si je doplnit u souseda.
  3. Poté zapíší své a sousedovo jméno do prázdných políček v tabulce a vymyslí pro souseda horoskop. Stejným způsobem jako pro předchozí osoby si jej sdělí.

Cíl aktivity
V této aktivitě si studenti procvičí užívání subjonctivu a podmiňovacího způsobu.

François Weiss, Jouer, communiquer, apprendre, Hachette Livre, Paris, 2002, s. 45, 91.
stacks_image_4F413DB5-674E-46F0-B67D-42632EB3D879
Exemple 1:
A: Qu’est-ce que Rémy aurait intérêt à faire sur le plan du travail?
B: Il devrait se concentrer davantage.
A: Et en ce qui concerne sa santé?
B: Il faudrait qu’il fasse plus de promenades à pied, etc.

Exemple 2:
A: Qu’est-ce qu’il serait bon que je fasse du point de vue du travail?
B: Tu devrais faire plus d’effort, etc.
stacks_image_4558B579-670B-42AB-85B4-E0E28989C9E7
stacks_image_1AA11062-A8C2-45A5-9979-15FFB6680A3F