9. Savoir se plaindre

Cílová skupina
Pro vyšší ročníky ZŠ a pro studenty gymnázií. Požadované znalosti a dovednosti: výrazy rozhořčení, nespokojenosti, formulace požadavku, subjonctif présent a passé.

Instrukce pro učitele
  1. Dvojice či trojice studentů dostane list s inzerátem hotelu Beau Soleil. Dle doprovodných obrázků je patrné, že realita inzerovaným kvalitám neodpovídá.
  2. Studenti si připraví rozhovor (1 - 2 nespokojení turisté versus ředitel, pracovník recepce apod.), během něhož se snaží zjednat nápravu nedostatků. Protistrana má však vždy své důvody, proč daný stav nemůže změnit...
  3. Domácí úkol: psaná stížnost cestovní kanceláři, která pobyt zařídila.

Cíl aktivity
Studenti si procvičí konverzaci na téma „stížnosti turistů“.

Panorama 2 - Fichier d’évaluation, CLE International, Paris, 1996, s. 13, cv. 4 a corrigé s. 78, cv. 4
stacks_image_A20B4CFC-5313-4A6A-A54B-8127A2961327

Consigne:
stacks_image_1D4C5FED-2B7C-4F61-9500-BD11D9FE395E