4. La pub - document authentique

Cílová skupina
Pro ZŠ a pro gymnázia.

Instrukce pro učitele
  1. Studenti pracují ve skupinkách. Každá dostane fragment obrázku (A). Vědí, že je obrázek neúplný. Úkolem studentů je hádat, oč se jedná, odkud obrázek pochází, za jakým účelem mohl být publikován... Diskutují o tom mezi sebou (3 – 5 min.)
  2. Poté s nimi učitel pracuje buď frontálně, nebo skupinky obchází. Je třeba věnovat pozornost každému detailu v textu: tomber du lit – pourquoi?, courir – pourquoi?, rester digne, ne pas brûler le dîner, datum 8. března,... atd. Co daná slova evokují (spěch, stres, ...)?
  3. Poté bude následovat porovnání hypotéz studentů s celým obrázkem (B). Diskuse: V jakém typu tištěného média byla tato reklama podle vás uvedena a proč? Je tato reklama účinná? Je etická? Líbí se vám? Na čem je postavena? Jak by se daly dané služby ještě propagovat? apod. Zkuste vymyslet svou reklamu na totéž.

Cíl aktivity
V této aktivitě si studenti procvičí vyjadřování svých názorů, vytváření hypotéz. Aktivita vyžaduje znalost kondicionálu přítomného (nižší ročníky se mohou spokojit i s přítomným časem).
stacks_image_AA49812D-A79D-45F0-B16A-0A522A5D97A3
stacks_image_98A5BA99-E138-49AD-A031-DA5C83919969